Waarom wordt het toegestaan dat er twee tegenovergestelde demonstraties worden gehouden op dezelfde dag in dezelfde plaats, ipv met een week ertussen?

In Amsterdam dreigt die situatie te ontstaan en is men bang voor rellen en confrontaties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
waarvoor demonstreren ze?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pro-Wildersdemonstratie in Amsterdam. http://www.telegraaf.nl/binnenland/7956155/__Amsterdam_vreest_veldslag_om_Wilders__.html?sn=binnenland

Antwoorden (3)

Het antwoord Ómdat nederland een vrij land is'zal je wel niet voldoende vinden?

Het zou zomaar kunnen dat er niet zo hard over wordt nagedacht OF dat er geen wettelijke gronden zijn om een tegen demonstratie tegen te houden. In principe mag je in Nederland demonstreren, zolang je je vergunning hebt. En de regels voor de vergunning houden -verwacht ik- geen rekening met eventuele andere demonstraties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad omdat Nederland een vrij land is.

Je kunt moeilijk verordonneren dat een tegendemonstratie moet wijken voor een prodemonstratie of andersom. Dat zou een politieke beslissing zijn die juist indruist tegen het recht op demonstratie, omdat je de groep die de ene mening wil uitdragen dan letterlijk voorrang geeft boven de andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zelf zeggen dat de demonstratie die zich als eerste heeft aangemeld als eerst mag demonstreren. De andere demonstratie is waarschijnlijk ook alleen gekomen, omdat die eerste zich had aangemeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar zo 'vrij' is Nederland niet hoor, dat er eerst een vergunning moet worden aangevraagd. En zo ook op andere punten natuurlijk.
Da's nou democratie! Als je de één toestemming geeft,mag je de ander niet weigeren. Maar wacht toch nog even af,het is nog geen 30 Oktober.